onsdag 7 augusti 2013

Mitt i veckan =)

Är lite dagvild nu när man inte har så mycket att passa, förutom läkartider.
Så idag var det Onsdag och mitt i veckan och dags för besök hos bm.
Slutade med akuttid på eftermiddagen och CTG koll, Stjärnan var liite stressad, men det var inga problems så det var bara att åka hem och vänta.... Ja vänta, kan jag göra någon vecka till känner jag.... Fröken DaSilva fick visst kämpa 36 timmar.... och min vän fick föda i badrummet... vet inte vilket jag tycker verkar värst, bokar gärna något mittemellan =) som om jag fick bestämma det? ;-)
Idag har det varit lite godare väder, mulet, lite regn och sol, men fortfarande varmt. Imorrn är det besök för koll på händerna, så vi får hoppas dom ser bättre ut =)

Nu ska jag sova lite, om Stjärnan kan vara liite lugnare =) Må väl <3

Igår åt vi gopaj från Vansbro =)


Trafikkaos i Maalung =)


Passerade visst 11000 besökare =) och detta inlägg är mitt nr 90 för i år =)


Mamma har plockat hallon!! Mums!! =)


Såhär vacker är man när man gör CTG, långtråkigt men jäkligt bra att det finns!


Sen kan man fika efteråt =)





2 kommentarer:

  1. Ett tips är att inte åka in till förlossningen för tidigt, jag fick värkar med 15 min mellanrum natten den 25/26e men de avtog efter några timmar i stället för att komma tätare, sen hade jag oregelbundna värkar på dagen den 26e & åkte vid kl 21 när det var ca 5 min mellan. Hade mentalt varit jäkligt jobbigt att vandra runt på lasarettet alla dessa timmar innan det satte igång på riktigt... Kram M http://lillymia.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fördelen är väl att man inte får komma in tidigare här i alla fall om inte värkarna ligger på ca 5min emellan, kan bli långdragit där inne, så kul är ju inte sjukhus =) Skönare kanske att vara hemma så gott det går, tills man behöver bedövning =)
      Hoppas på "lagom" tid =)
      Kraamis

      Radera